Aktivnosti u projektu "Nada - Hoffnung"

Gradsko društvo Crvenog križa Županja od 01.listopada 2019. provodi projekt „Nada – Hoffnung“ mobilno savjetovanje- mobilni ormar, a kojeg financira humanitarna organizacija Diakonieverein Diakonisches Werk Karlsruhe provoditi će se do 31.12.2020. godine. Projekt se provodi na području grada Županja te općina Bošnjaci, Štitar, Gradište i Babina Greda, a obuhvatit će se oko 100 domaćinstava.

Cilj ovog projekta je zadovoljavanje socijalnih potreba korisnika koje se odnose na pružanje pomoći potrebitima u zajednici, odnosno pružanje usluga savjetovanja i pomaganja pojedincu i obiteljima iz staračke populacije, poticanje i omogućavanje socijalnog uključivanja višečlanih obitelji na području Županjske Posavine, pružanje materijalne pomoći te umrežavanje i optimiranje preventivnog sustava socijalnih usluga kroz „kulturu odlaženja potencijalnom korisniku“.

Dosadašnjim aktivnostima obuhvaćeno je 170 korisnika koji su odlučili sudjelovati u projektu što znači ukupno 75 domaćinstva. Korisnici su razvrstani u četiri ciljne skupine a to su:

  • staračka jednočlana i dvočlana domaćinstva primatelji Zajamčene minimalne naknade,
  •  staračka domaćinstva minimalnih prihoda,
  • samci ili obitelji s teško bolesnim članovima kojima je neophodna pomoć u osiguravanju bolesničkih pomagala te psihosocijalna podrška te
  • obitelji s troje i više djece koji se suočavaju s raznim izazovima i problemima.

Projekt „Nada-Hoffnung”mobilno savjetovanje - mobilni ormar  informirao je krajnje korisnike o pružanju usluga savjetovanja, usmjeravanja i pomoći u prevladavanju poteškoća i osnaživanju korisnika kako bi stvorio uvjete za očuvanje i razvoj osobnih mogućnosti i odgovoran odnos prema sebi, obitelji i društvu. Za svaku ciljnu skupinu korisnika pružena je usluga savjetovanja i pomaganja, te odlazak na teren u svako domaćinstvo u Bošnjacima, Gradištu, Babinoj Gredi, Štitaru i Županji . Osim terenskog obilaska krajnjih korisnika, pojedini su korisnici  telefonskim putem upoznati sa svojim pravima, te je na taj način dogovorena daljnja suradnja.

Za vrijeme trajanje pandemije, pružene su socijalne usluge telefonskim putem, u prosjeku pet poziva na dan. Ukupno je ostvareno 187 poziva, većina poziva odnosila se na savjetodavne razgovore (142), a ostali su bili informativnog karaktera. Pružena je pomoć u 14 višečlanih obitelji. Pružanje podrške u ostvarivanju socijalnih usluga i pravima. Pribavljanju potrebnih informacija (140), pomoć u ostvarivanju kontakata s drugim pružateljima usluga ili dionicima radi prevladavanja pojedinih poteškoća (10), poticanje i omogućavanje socijalnog uključivanja višečlanih obitelji (14), pružanje podrške u ostvarivanju socijalnih usluga i pomoći (7), savjetovanje o dostupnim socijalnim uslugama i pravima (20), materijalna pomoć pružena je za ukupno 75 domaćinstava.

Osim usluge savjetovanje pružila se i usluga materijalne pomoći (mobilni ormar)  kroz aktivnost prikupljenih materijalnih sredstava (odjeća, obuća, kućanskih tekstila, ostale stvari za domaćinstvo) s ciljem ublažavanja siromaštva potrebitih korisnika. Korisnicima koji su bili u velikoj potrebi pružala im se usluga materijalne pomoći iz pričuvnog skladišta u koje građani donose svoje donacije. Zaprimljena je prva donacija materijalne pomoći od Diakonieverein im Diakonischen Wer Karlsruhe e.V.


Fotografije prve donacije materijalne pomoći od Diakonieverein im Diakonischen Wer Karlsruhe e.V.

GDCK Županja je primilo donaciju kombi/vozilo Opel Vivaro. Vozilo je doniralo humanitarna organizacija Diakonieverein Diakonisches Werk Karlsruhe. Kombi vozila koje pored potpuno opremljenog mobilnog ureda ( radni stol, računalo, pisač) posjeduje i odvojeni prostor namijenjen dostavi materijalne pomoći korisnicima projekta.